onsdag 29 maj 2013

Ny mat

Matte tycker att jag har varit dålig på att äta mitt morgonmål och därför har jag fått behålla mittpådagenmålet längre än vad man brukar med valpar. Jag är helt enkelt så trött på morgonen att jag hellre går och lägger mig igen än äter frukost. För att öka intresset för maten har vi nu provat färskfoder på morgonen i en månad. Det fungerar bättre. På kvällen äter jag torrfoder. Matte vill gärna att jag ska kunna äta båda sorterna, eftersom det underlättar att kunna ta med torrfoder när man inte är hemma. 

1 kommentar:

  1. När jag var valp, så såg mina måltider ut så här:

    Frukost 7.00
    Lunch 12.00
    Middag 17.00
    Kvällsmålet 20.00

    Matte hade kvar tre av mina mål VÄLDIGT länge, eftersom jag tydligen hade så mycket energi i kroppen och behövde dom. Nu när det är varmt, äter jag inte mycket. Och mitt torrfoder är Royal Canin för pudlar så klart!!! Det är smarrigt!

    I morgon ska jag åka till " mommo ".

    Vilken liten fjutt du var på profilbilden! Du har ju vuxit jätte mycket!

    // Kram Lizzy

    SvaraRadera